როგორც წესი ჩვენ დროს განვიხილავთ საათებათ,დღეებათ,კვირეებათ და წლებით. 10 წუთი როგორც ზღვაში წვეთი ისე გვეჩვენება. როცა 10 წუთი ზედმეტად გვაქ, ჩვენ ჩვეულებრივ ვეძებთ რაიმე გზას ამ დროის მონაკვეთის  გასაყვანათ,.

თუმცა ეს პატარა დროის ბლოკები ერთმანეთს ემატება, რამდენ 10 წუთიან მონაკვეთს ხარჯავ უაზროთ ყოველ დღე? რამდენად ხშირად გადის ეს დრო შეუმჩნევლად  და გამოუყენებლად?

შენ შეგიძლია ეს პაწაწინა დრო გამოიყენო ცხოვრებაში მნიშვნელოვანი ცვლილებისთვის. სწორად გამოყენების შემთხვევაში 10 წუთი საკმარისია, რომ  ცხოვრების გაუმჯობესება დაიწყო.

გაინტერესებს როგორ? ამის წასაკითხად 10 წუთიც არ დაგჭირდება.

1.გაზარდე კონცენტრაცია და პროდუქტიულობა 50/10 წესით

ერთ-ერთი მარტივი გზა თავის გასაუმჯობესებლად არის პროდუქტიულობის გაზრდა დროის ეფექტური გამოყენებით. როგორ შეგიძლაი ამის გაკეთბა 10 წუთში? პირველი, 50 წუთის განმავლობაში უნდა მოახდინო კონცენტრაცია შენს საქმეზე– ამ დროის განმავლობაში მთლიანი ყურადღება დაუთმე, მაგრამ როდესაც 50 წუთი მორჩება მიეცი საკუთარ თავს 10 წუთიანი შესვენება.

ამ ხერხს ეძახიან 50/10 წესს და საოცრებებს ახდენს პროდიქტიულობის და კონცეტრაციის გაუმჯობესობის კუთხით. 10 წუთი საკმარისი დროა შენი ძრავების დასატენად და ახლიდან კონცენტრირებისთვის.

2. მადლიერება

გამოყავი 10 წუთი მენტალობის ასამაღლებლად, გაახსენე საკუთარ თავს ყველაფერი რისთვისაც მადლიერი ხარ. მადლიერების გამოხატვა არამარტო სულითვის არის კარგი ,არამედ მეცნიელურად დამტკიცებულია, რომ ასევე საკმაოდ დადებითად მოქმედებს ფიზიკურ და ფსიქოლოგიურ ჯამრთელობაზე.

რამოდენიმე წუთის სანაცვლოდ დაწერე სამი პოზიტიური რამ შენს ცხოვრებაში არსებულ მშვენიერ მოვლენებზე ან ადამიანებზე და შეამჩნევ თუ,რამდენად შეიცვლება შენი ხასიათი.

ამ ყველაფრის გაკეთება გაზრდის შენს თვითშეფასებას და გამძლეობას, რაც ნიშნავს რომ გახდები მენტალურად უფრო ძლიერი და მაღალ სტრესთნ უკეთესად შეგეძლება გამკლავება.

3. ისწავლე ერთი ახალი სიტყვა

დიდი ლექსიკონის მარაგი საშუალებას გაძლევს,უკეთ გააცნობიერო და დააფასო ენა და შესაბამისად გიადვლიებს კომუნიკაციას და საკუთრი თავის გამოხატვის უნარს. ასევე ერთ-ერთი კვლევის თანახმად ახალი სიტყვების სწავლა ტვინში იწვევს”ventral striatum”-ის სტიმულირებას,რაც წარმოადგენს “დაჯილდოვების სისტემას” ტვინში. ასე რომ ვთქვათ, ყველაფერთან ერთად ეს პროცესი სახალისოც იქნება.

4.წაუძინე

გამოტოვე ყავის დიდი ჭიქა ან მაღალი შაქრის შემცველი სასუსნავი და მიეცი შენს თავს ჭეშმარიტი ენერგიის ნაკადი. მოძებნე  ჩუმი კუთხე, დახუჭე თვალები და წაუძინე 10 წუთით. ეს პატარა ძილბურანი დაგეხმარება თავი იგრძნო განახლებულად და ფხიზლად რამოდენიმე საათის განმავლობაში.

უფრო ხანგრძლივმა თვლემამ შეიძლება აზელილი დაგტოვოს გაღვიძებისთანავე, თუმცა 10 წუთის წაძინება გამოგაცოცხლებთ ყოველგვარი ნეგატიურის გარეშე. თუ ნერვიულობთ რომ, ეს ყველაფერი იმოქმედებს ღამის ძილზე, მაშინ შეეცადეთ ეს გააკეთოთ დილის ან შუადღის მონაკვეთზე.

5. ჰაერზე გავლა

ჰაერზე გავლა და კიდურების ამოძრავება მხოლოდ 10 წუთით საკმარისია ტვინის ფუნქციონირების გასაუმჯობესებლად. სეირნობამ შეიზლება შეამციროს დეპრესია, სტრესი და გაზარდოს ძვლების და გულის ჯამრთელობა.

ასევე 10 წუთის გარეთ გატარება, შეიძლება დაეხმაროს შენს სხეულს ვიტამინ დ-ის საჭირო რაოდენობის ათვისებაში. როგორც აღმოჩნდა ამ ვიტამინის მიღება საკვებით არცისე ადვილია.  ფაქტიურად ჩვენ ამ ვიტამინის 80-90 პროცენტს მზისგან ვიღებთ.